• darkblurbg

De Inkoop, 1 van de belangrijkste onderdelen van je winkel en meestal ook 1 van de leukste. Maar hoe zorg je ervoor dat je elk seizoen opnieuw de juiste keuzes maakt?

Aan welke knoppen moet je draaien om meer marge, doorloop en flexibiliteit te creëren? Met als uiteindelijke resultaat meer inzicht,  financiële ruimte en een hogere winst!

Kortom een sterk plan om je gevoel te staven, weten welke keuzes je in je assortiment moet en kan maken. En als mooie extra bijkomstigheid een duidelijke visie en daardoor een goede onderhandelingspositie bij je leverancier. Kortom relaxter en doelgerichter ondernemen.

inhoud

Tijdens de trainingsdag op maandag 23 juni leer je als zelfstandige ondernemer hoe je een effectief en winstgevend inkoopplan maakt
Een goed inkoopplan bestaat uit 5 cruciale onderdelen:

  • Analyse van eerdere verkoopresultaten.
  • Klantprofiel scherpstellen: wie koop je echt voor?
  • Budgetbepaling: hoeveel mag je besteden per categorie.
  • Seizoensplanning: wanneer koop je bij en hoeveel flexibiliteit houd je.
  • Assortimentsopbouw: mix tussen prijspunten, productgroepen en trends.

Iedere deelnemer gaat naar huis met een concreet actieplan om de volgende inkoop veel bewuster en winstgevender aan te pakken. 

Wie geeft de training?

Ik ben Nienke Hoeksema. Na ruim tien jaar gewerkt te hebben voor en met grote namen zoals Ahold, Kruidvat, Trekpleister, Bol, Blokker, Makro en andere toonaangevende ondernemers, heb ik mijn succesvolle werkwijze vertaald naar een programma speciaal voor zelfstandige retailers.
Ik help hen om slimmer in te kopen, hogere marges te behalen en meer rust te creëren in hun ondernemerschap.
Met mijn praktische aanpak, brede ervaring in zowel grote retailketens als kleine boetieks en mijn passie voor cijfers én creativiteit, weet ik precies hoe je een commerciële maar unieke collectie samenstelt die verkoopt. Mijn klanten waarderen mijn no-nonsense adviezen en vooral de meetbare resultaten: meer winst, minder stress en weer ruimte om verder te groeien.

Voor wie?

  • Deze hands-on workshop is geschikt voor de retailer die zelf de producten voor zijn of haar winkel inkoopt onafhankelijk van het aantal m2 en ervaring.

Datum 

Deze training staat gepland op:

  • Maandag 23 juni 2025: van 9.30 uur tot 16.00 uur
  • De dag is geheel verzorgt incl lunch

Voorlopig programma:

Het programma kan nog worden aangepast op basis van de uitkomsten van de deelnemersenquête. (die je ontvangt na aanmelding. Invullen van de enquête is vrijwillig)

  • 09:30 – 10:00 | Inloop met koffie/thee
  • 10:00 – 11:00 | Training: Hoe lees je je cijfers? Hoe kan je dit gebruiken tijdens het nieuwe inkoopseizoen, om minder risico te lopen en meer winst in het seizoen te realiseren. 
  • 11:00 – 12:00 | Zelf assessment: Analyse van verkoop en inkoop
  • 12:00 – 13:00 | Lunchpauze 
  • 13:00 – 13:30 | Workshop: Klantprofiel en assortiment samenstellen
  • 13:30 – 15:00 | Opstellen eigen inkoopplan en commitment moment
  • 15:00 – 16:00 | Afronding en borrel

Aantal deelnemers:

  • Maximaal 20 personen, geef je dus snel op!

Locatie

  • Nog nader te bepalen in Groningen stad.

 

  
Bekijk hier de planning van het gehele aanbod.  


Aanmelden en kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan deze training. Wel geldt vanaf 2025 dat bij een no-show (dus niet aanwezig zijn zonder vooraf af te melden) een no-show fee in rekening wordt gebracht van € 50,-. Hiermee kunnen we deels de kosten dekken voor de catering en locatie. Met je aanmelding ga je akkoord met dit no-show beleid.

Aanmelden voor deze training kan via het inschrijfformulier aan de rechterzijde van deze pagina. Na je aanmelding ontvang je een bevestiging van inschrijving. 

Lukt aanmelden via het aanmeldformulier hiernaast niet stuur dan een e-mail met je al je gegevens en dieetwensen.



De training wordt verzorgd door retail inkoop specialist.

Nienke Hoeksema


Ingevoerde code is niet correct

The form contains errors